Welk dier/welke vogel maakt een blazend geluid?

Goeden dag
Ik wou een stopcontact maken op mijn balkon, alleen als ik de kabel beweeg hoor ik een raar blazend geluid.
Weet iemand van welk dier of vogel dit geluid is, ik heb wel vaal een koolmees bij mijn balkon in de buurt maar hem/haar niet het gat in zien gaan.
Als iemand het geluid weet en een eventuele oplossing zou ik heel erg geholpen zijn, dot zodat ik kan kijken of ik mijn 2 katten wel of niet op het balkon kan laten

Alvast bedankt rowan
Het gat loopt ook aan de andere kant van de kattenren nog een stukje door.

2 weken geleden
in: Vogels
2.6K
Amadea
2 weken geleden
Zou dat geluid niet door de bewegende kabel kunnen worden veroorzaakt?
Rowan1992
2 weken geleden
Dat dacht ik eerst ook maar als ik stop met de kabel bewegen gaat het geluid nog ongeveer een minuut door
KleinDuimpje
2 weken geleden
Moet je eens luisteren naar de witoorkatvogel, die produceert hetzelfde geluid.
Maar, die leeft niet in Nederland..
tinus1969
2 weken geleden
ik vind het niet klinken als een dier of vogel. ik vrees toch een probleem met de bedrading.

Antwoorden (1)

zou het een egel kunnen zijn?: Egels produceren vooral in de paartijd de meeste geluiden. Ze zijn in die tijd ook het meeste actief en maken dan een snuivend blazend tot snurkend geluid. Hiermee geven ze aan dat ze zich gestoord maar niet bedreigd voelen. Dan blazen en puffen ze als een stoommachine.
2 weken geleden
Amadea
2 weken geleden
Op een balkon? Hoe is het dier dan omhoog geklommen?
fremar
2 weken geleden
Egels kunnen eigenlijk alles wat een kat kan, behalve springen. Ze hebben eenzelfde ruimte nodig om door te passen en kunnen inderdaad prima traplopen.
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/oux3ba/er_woont_gewoon_een_egel_in_mijn_zolder_kamer_hoe/
Rowan1992
2 weken geleden
Ik denk niet dat het een egel is het gat in de muur is niet heel groot. Ik woon ook op 2 hoog heb op me balkon een hekwerk zodat de katten wel naar buiten kunnen maar niet kunnen weglopen of vogels en andere dieren vangen
Z512099
2 weken geleden
@Rowan1992, fijn dat je jouw katten zo onder controle houdt.
Rowan1992
2 weken geleden
@Z512099 ja dat vondt ik ook heel belangerijk toen ik ze nam dat andere ook geen (over)last van ze kunnen hebben en ze wel naar buiten kunnen normaal gesproken wanneer ze willen maar ze ook niet weg kunnen lopen. Woon ook nog al aan een drukke straat tegen een centrum aan
Teun30
een dag geleden
Hey Rowan1992, heb jij kunnen ontdekken watvoor vogel/beest dit geluid maakte? Ik heb exact hetzelfde geluid bij mij raam als in jouw filmpje. Maar kan nou niet ontdekken wat het is.